MHP ile mezara kadar DEM’le gizlice mi?

31 Mart seçimleri yaklaştıkça adaylar arasındaki karşılıklı polemiklerle birlikte, partiler arasındaki açık ittifaklar ve gizli pazarlıklar da gün yüzüne çıkmaya başladı.

Biliyoruz ki 2023 seçimleri sonunda Millet İttifakı dağıldı ve şu an itibariyle sadece AK Parti-MHP ittifakı devam ediyor, hem de en güçlü şekilde.

MHP’nin 14. Olağan Büyük Kurultay’ında konuşan Devlet Bahçeli iki parti arasındaki ‘mezara kadar’ projesine güç veren öyle bir çıkış yaptı ki adeta düşman çatlattı… Geçtiğimiz günlerde “Bu benim final seçimim” diyen Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’a “Bizi bırakma” diye seslenen Bahçeli’nin sözleri aynen şöyle: “Ayrılamazsın, Türk milletini yalnız bırakamazsın. Yeni yüzyılın kurtarıcı lideri olarak sizi görmek istiyoruz.”

Muhalefette herkes kendisine farklı yalanlar söylüyor, ‘kaybet-kaybet’ politikasına devam… Bu cenahta fiili anlamda hiçbir ittifak söz konusu olmamasına rağmen, iktidar neredeyse her gün ana muhalefet partisi CHP’yi DEM’le gizli ittifak yapmakla suçluyor. Ama aynı zamanda hem AK Partili yetkililer hem de iktidar medyası tarafından DEM Partisinin özellikle İstanbul’da başarılı olması için müthiş bir teşvik kampanyası yürütülüyor.

Açıkçası çok kafa karıştırıcı bir durum, bir taraftan CHP’yi “DEM’lenmekle” suçlayıp, bir taraftan da DEM’i sevgi sözcükleriyle kucaklamak nasıl bir ruh halinin göstergesidir doğrusu anlamak mümkün değil.

Ancak meselenin biraz arka planına baktığımızda görüyoruz ki aslında DEM’le arka kapıdan dolaşarak gizli görüşmeler yapan AK Parti’ymiş… Nitekim Kürt siyasetinin önemli isimlerinden ve Halkların Eşitlik ve Demokrasi Partisi (DEM Parti) Mardin Büyükşehir Belediye Başkan Adayı olan Ahmet Türk, AK Parti temsilcileriyle resmi olmayan görüşmeler gerçekleştirdiklerini açıkladı.

Bir yanlış anlamaya mahal vermemek için hemen belirtelim, DEM Parti ile görüşmenin hiçbir sakıncalı tarafı olamaz. Türkiye’nin legal bir siyasi partisi olan DEM’le AK Parti de CHP’de, MHP de başka partiler de görüşebilir. Ayrıca zaten parlamentoda birlikteler, yasama faaliyetlerini de bütün partiler ortaklaşa yürütüyorlar.

Esas tuhaf olan ve siyasi ahlak açısından doğru olmayan, DEM’le gizli görüşmeler yapan AK Parti’nin muhalefeti suçlamasıdır. Teşbihte hata olmaz… Acaba AK Parti, bir genç kıza gönlünü kaptıran delikanlının “Seni başkasına yar etmem” sözlerinde olduğu gibi DEM’e sitem mi ediyor…

Hasılı son derece trajikomik bir durumla karşı karşıyayız, oysa kapı arkalarında fısıldaşmaya hiç gerek yok… Eğer Kürt seçmenin gönlüne dokunarak 31 Mart’ta size destek vermesini istiyorsanız, çıkar açık açık mesajınızı verirsiniz, olur biter…

Eğer niyetimiz halisse hiç öyle gizli-kapaklı görüşmelere filan da gerek yok, çünkü Kürtler bu ülkenin bir parçasıdır, ötekileştirmeyelim yeter… Bu konuda geçtiğimiz hafta düşüncelerini samimiyetle ifade eden Ekrem İmamoğlu’nun şu cesur sözleri hepimize nefes aldıracak niteliktedir: “Sahada bazen hiç Türkçe bilmeyen Kürt vatandaşlarımızla karşılaşıyoruz. Onların da duygularını anlamak istiyorum. Ve gerçekten kendime soruyorum ben niye hiç Kürtçe bilmiyorum? En azından merhaba diyecek kadar, bir nasılsın diyecek kadar onun halini hatırını soracak kadar. Bunu öğrenmeyi de kendime sorumluluk olarak kabul ediyorum.”

Unutmayalım geçmişte Cumhurbaşkanı Erdoğan da Kürt halkına gönlünü açmış ve güçlü bir duygudaşlık oluşturmuştu. 2005 yılında Diyarbakır’da yaptığı o meşhur konuşmadaki şu sözleri, Kürt meselesine samimi yaklaşımın adeta özeti gibidir: “İlla her soruna bir ad koymak da gerekmez. Ama illa ad koyalım diyorsanız Kürt sorunu bu milletin bir parçasının değil, hepsinin sorunudur. Benim de sorunumdur.”

Bugün Türkiye’de zengin bir siyasi tecrübe birikimine rağmen, siyasetçilerin aralarındaki siyasi mücadeleyi neden ‘ihanet’ ya da ‘vatanseverlik’ üzerinden yapma konusunda bu kadar coşkulu olmalarının doğrusu rasyonel bir izahı yok.

Ama bildiğimiz bir gerçek var ki Türkiye’de siyaset genellikle kimlikler üzerinden yapıldığı için, normal demokratik ülkelerde olduğu gibi siyasi faaliyetler her zaman açık ve şeffaf bir düzlemde yürümüyor.

Bu yüzden seçimli demokrasilerde de zamanla merkezileşme ve otokratik sisteme evrilme sonucunda iktidarlar, özellikle ‘beka’ meselesi üzerinden haklar ve özgürlükler dahil her şeyi kontrol etmek isterler.

Kime ne kadar özgürlük verileceğine, adalet terazisinin nasıl tartacağına, hatta hangi partilerin “yerli-milli” olduğuna bile ülkenin her alanını kuşatan otokratik yönetim karar verir.

YORUMLAR (85)
YORUM YAZ
UYARI: Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. (!) işaretine tıklayarak yorumla ilgili şikayetinizi editöre bildirebilirsiniz.
85 Yorum
  • İslam / 20 Mart 2024 22:23

    DEM Parti resmi, ysk izinli, legal, meşru, %15e varan oyu, bazen meclisi yöneten, doğuda %90 oyu olan, hazine yardımı alan, nereredeyse 40 milyon insanın ilgilisi olduğu, 100yıllık geçmiş müktesabatı olan bir siyasi hareket olduğunu siyasilerimiz ve toplum nasıl görmezden geliyor doğrusu HAYRETE MÜCİP BİR SOSYOLOJİK TRAJEDİ gibi geliyor bana. Yanlışsam düzeltsin kıymetli yorumcular.

    Yanıtla (5) (1)
  • Fikri Hür / 20 Mart 2024 21:31

    Ne zaman MHP ve Dem kolkola yürür, o zaman barış, huzur refah vb gelir. Siz ekonomide şahlanmayı o zaman görün.
    Tabi ortada bugünkü Akp - Mhp - Dem - Yrp - İyip - Hüda ve diğerlerinden eser kalmaz.. CHP de bağırsaklarını temizler!

    Yanıtla (5) (0)
  • Adem / 20 Mart 2024 20:45

    Hafız; yalan en büyük günahtır. Sahi sizin ücretlerin ödendiği hesap kuleler ile ifşa oldu.

    Yanıtla (2) (1)
  • Eşref... / 20 Mart 2024 20:37

    Bavyera'da 70 SENEDEN beri csu partisi baş aktör ama ekonomisi hep ileride neden..?..Çünkü insanlar üretiyor ve üretmek için çaba gösteriyor..Burada ise bazılarınin laf ebeliği revaçta..Çıkarı nerede ise oraya döner..yine de ekmek yer..saftirikler sayesinde...hayret..

    Yanıtla (4) (0)
  • H.Bulat / 20 Mart 2024 05:40

    Kürt sorunumuz çözülecekse kimin kimle konuştuğunun önemi yok başlıkta "MHP ile mezara kadar DEM’le gizlice mi?" ne olursa olsun. Ülkenin iki kutbu olan DEM ve MHP arasinda izalatör olarak Akp nin olduğu bir proje ile inşaallah bu sefer çözülür. Yoksa bitme sürecine giren Pkk pisliklerine toparlanmak için zaman kazandırmak için oyalamıyordur yine DEM.

    Yanıtla (4) (20)
  • Abidin / 20 Mart 2024 08:52

    Biraz duruşunuz olsun, ne yöne gittiği belli olmayan, bu ikiyüzlü siyaset anlayışına ve buna destek olan kişilerin bu ülkeye vereceği bir şey olmaz, nitekim geldiğimiz nokta bu durumu gösteriyor.

    Yanıtla (11) (0)
  • Okur / 20 Mart 2024 10:35

    Pkk yine mi bitiyormuş? Bu kaçıncı bitirişiniz adamları kardeşim?

    Yanıtla (8) (0)
  • Dolmakalem / 20 Mart 2024 18:11

    İzalatör herhalde katalizör olacaktı ama Devlet baba duymasın bu yazdıklarınızı çok kızar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Hüdavendigar / 20 Mart 2024 12:28

    Ahmet Türkün beyanı üzerinden bir mantık yürütmeyi yanlış buluyorum.Bu adam ne kadar güvenilir olduğunu şehirlerimizde kan gövdeyi götürürken sesini çıkarmamakla kanıtlamıştır.Bir de görüşme ile ittifakı birbirinden ayırmamız lazımdır.Görüşme yapanı ayıplayıp ittifak yapanı görmezden gelmek mantık hatasıdır.

    Yanıtla (5) (13)
  • Hasan / 20 Mart 2024 14:36

    Osman Öcalan'ı Devlet televizyonununa çıkartıp ,Apo nün mektubunu okuyana mı güvenecek bu millet? Aklımız başımızda çok şükür.

    Yanıtla (12) (2)
  • Hüdavendigar / 20 Mart 2024 14:46

    Ben iflah olmaz bir siyonist düşmanıyım.Bunu iddia edip te soyadım netenyahu veya perez veya abraham falan olsaydı benim için ne kadar tutarlı ve dürüst olurdu.Aynı şekilde Ahmet Türkün Kürtlerin içinde Türkiye rejimi düşmanı olarak algılanıp destek verilmesi ve aynı zamanda Türk tarafının da bu adama sempatiyle bakması-iki zıt kutbun bu adamda mecz olunması bu adamın dürüst olmadığını gösteriyor.Benim soyadım Türk değil ama ben Türk düşmanı da değilim.

    Yanıtla (2) (8)
  • okur / 20 Mart 2024 17:11

    seninkiler de tık yok ama hiç yalanlamıyorlar.korkuyorlarmı acaba. ispatlarsa diye ha ne dersin hüdaparlı. hüdavendigar

    Yanıtla (2) (0)
  • Dolmakalem / 20 Mart 2024 18:03

    Medeni dünyada görüşme, ittifak, koalisyon ne anlama gelir biliyoruz ama bir süredir bizde bu ayrımı ben yapamıyorum. Fettullah ile yapılan neydi, ‘çözüm sürecinde’ yapılan neydi şimdi MHP ile yapılan nedir? Ne halkımızın ne de dünyanın bunları anladığını sanmıyorum.

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 20 Mart 2024 18:00

    Sayın yazar: ''DEM Parti ile görüşmenin hiçbir sakıncalı tarafı olamaz. Türkiye’nin legal bir siyasi partisi olan DEM’le AK Parti de CHP’de, MHP de başka partiler de görüşebilir.'' diyorsunuz.
    Bu fikre gönülden katılıyorum. Ama güzel ülkemde gerçek şu: '' Eğer Cumhur İttifakı DEM ile görüşürse bu demokrasinin gereğidir. Diğer partiler görüşürse bu terörizme ortaklık ve terör örgütüne dahil olmaktır. İşte o zaman şehitlerin ruhu incinir. AKP görüşürse şehitlerin ruhu huzura erer. İşte fark bu...

    Yanıtla (4) (1)
  • KARAR okurr / 20 Mart 2024 16:20

    "Ülkücüler" gecekonduda oturup,Şahine binip otobüsle işe gidiyorlar, akgencler villada yaşayıp lüks cipe binip,pudra çekiyolar!!

    Yanıtla (10) (1)
  • okur / 20 Mart 2024 17:07

    yok yok mhp nin yöneticilerinin çocuklarıda ak gençler gibi. Ayrıca küçük yaşta devlet kurumlarında güzel yerlerde de iş buluyorlar.

    Yanıtla (8) (0)
  • Batmanlı / 20 Mart 2024 17:35

    Olan garibanlara oluyor diyecegimde, Onlar soğan ekmek yeriz de reisi yedirmeyiz diyorlar.

    Yanıtla (7) (0)
  • Namık Kemal Bayraktar / 20 Mart 2024 11:54

    Recep. Tayyip Erdoğan’a “Yeni yüzyılın KURTARICI LİDERİ olarak sizi görmek istiyoruz” diyerek genel başkanı olduğu Milliyetçi Hareket Partisinin misyonunu yerle bir eden bir siyasi liderle ilk kez karşılaşıyoruz.

    Yanıtla (14) (3)
  • okur / 20 Mart 2024 17:17

    ne misyonu kardeşim mhp de artık misyon falan kalmadı.sadece üst yönetimlerin zenginleştiği parti durumunda şu an.onun için oy vermiyorum zaten.verdiklerimide helal etmiyorum

    Yanıtla (4) (1)
  • ÖTÜKENLİKURT / 20 Mart 2024 09:53

    Sağlıkta destan yazmışlardı ya, ben gitmiyordum şehir hastanelerine eksik olmasın, baromuzun anlaşmalı özel hastaneleri uygun diyerek. Neden destan yazılan hastanelere gitmiyorsun dedim ve cildiyeden profesör bir hanıma randevu verdiler. Gittim muayeneye, 3 tane kız öğrenciyiz biz diye bağırıyorlar. Profesör hanım nerede dedim. O önemli bir toplantıda biz muayene ediyoruz dediler bakıp ilaç yazdılar! 1 ay oldu ilaçları kullandım milim düzelme yok! Yine baro anlaşmalı özel hastaneye gideceğim...

    Yanıtla (12) (2)
  • yol gösterici / 20 Mart 2024 14:16

    cehenneme kadar yolun var

    Yanıtla (1) (18)
  • Okur / 20 Mart 2024 16:12

    Nasıl bir ruh halindesin arkadaşım. Üzüldüm sana. Adam sağlık sisteminin reklam edildiği kadar iyi işlemediğini yaşadığı bir örnekle anlatıp eleştiriyor sen adamı hemen cehenneme atmışsın.

    Yanıtla (11) (0)
  • okur / 20 Mart 2024 17:09

    bu lafınla kendine cehennemde yer hazırlamışsın.istersen aç Kuran*ı Kerim*e bak.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 20 Mart 2024 15:58

    Kimsenin Kürt kardeşler ile sorunu yok , Elinde mehmetçiğin kanı olanlarla sorunumuz var

    Yanıtla (3) (4)
  • Okur / 20 Mart 2024 16:17

    Klasik, ezbere bir slogan cümle. Ancak gerçek hayatta karşılığı yok. Ben kürt değilim, akp'li de değilim ama akp'li akrabalarım kürt lafı geçince tüyleri dikleşecek hale geldiler. Bu adamlar bu hale akp-mhp nin siyasi hırsları uğruna meseleyi kanırttıkları aşırı doz propaganda sayesinde geldiler.

    Yanıtla (5) (2)
  • K.Or / 20 Mart 2024 17:00

    Aponun mektubunu okuyanla,elinde Mehmetçik kanı olan Osman Öcalan'ı televizyona çıkaranlarla sorununuz yok ama !

    Yanıtla (1) (1)
  • 07Cem / 20 Mart 2024 15:56

    Sözünün Eri olmayan insanlardan Hayır gelmez..
    Koca koca insanlar birde neyi alkışlıyorlarsa.

    Yanıtla (6) (0)
  • karar okuru / 20 Mart 2024 15:27

    Bütün büyük aşklar nefretle başlar. Bahçeli-Erdoğan uyumu bunun ispatı.

    Yanıtla (4) (0)
  • EbuAhmet / 20 Mart 2024 15:24

    "Yeniyuzyilin kurtarıcı lideri "olarak rte yi görüyorsan ne işin var MHP de,ne işin var MHP genelbaskanliginda?Al yanına senden vazgeçemeyen yakın çalışma arkadaşlarını git kurtarıcı lider olarak ilan ettiğin rte nin A K partisine intisap et hem de hiç vakit kaybetmeden yap bunu 17-25 te duran saatini de götür giderken

    Yanıtla (13) (0)
  • Ömer / 20 Mart 2024 15:22

    Kutsal değerlerle kandırılamayan Kürtler ve Türkler ülkemizin geleceğinde güzellikleri beraber yaşayacaklar,istismarcılar avuçlarını yalayacaklar.

    Yanıtla (5) (0)
  • Abbas / 20 Mart 2024 12:12

    Liseli ergenler gibiydi. Bağırıyor du. Yapamazsın. Bırakamazsın.Atarım kendimi. Yakarım kendimi Asarım kendimi.Terk edemezsin. Kara sevda dedikleri bu halde. Yaşa başa bakmıyor. Sürekli Ferdi yı dinlemesinden anlamalıydık bir derdi olduğunu. Affet bizi Bahceli.

    Yanıtla (21) (3)
  • obsesyon / 20 Mart 2024 14:48

    ''Platonik bir vaziyet'' Diyorsunuz yani!!

    Yanıtla (8) (0)
  • 0606 / 20 Mart 2024 14:36

    "Satıldık be kardeşim, anlasana satıldık!../
    Seni, beni teşkilat, bağımızdan tuttular!../
    Götürüp el alemin, sürüsüne kattılar!../
    Aşiretin temel taşını söküp,
    Hayalini söküp, düşünü söküp,/
    Kurtları aldatıp dişini söküp,
    Götürüp sürüye kattılar. "

    Yanıtla (11) (0)
  • 0606 / 20 Mart 2024 14:43

    " Hayır Şiiri" Ozan Ariften ..

    Yanıtla (8) (0)
  • Mustafa Soylutürk / 20 Mart 2024 14:42

    Sayın yazar sen hariç herkesin kafası net dem ve chp ittifak yaptığını açık açık söylüyor farklı isimler farklı şifrelerle de olsa ha Hasan kel ha kel Hasan azıcık aklı olan sen hariç herkes biliyor..

    Yanıtla (0) (13)
  • ibrahim / 20 Mart 2024 14:30

    bu ülkede töre gereği misafire sofrada ikram ve izzette kusur edilmez. şehit yakınları ve gaziler iftara çağrılır ancak en son onlar yemek yerler. yalan filan demeyin, katılın bu yemeklere ve göbeği şişlerin nasıl ben yarattım edasıyla salona girip sıcak yemeği yedikten sonra çaylarını içip sonra toz olmanın yolunu aradıklarını kendi gözlerinizle görün. yahu bunlar mı halk hangi dili konuşmuş ona bakıp ta üzülecekler ve keşke bir kelimede ben öğreneydim diyecekler. yalan,

    Yanıtla (0) (2)
  • ibrahim / 20 Mart 2024 14:24

    zengin çok çalıştığı için mi zengin oluyor ama aynı zengin kitap okumaya, spor yapmaya, sinemaya vakit buluyor. fakir iş bulamadığı için mi fakir kalıyor, hayır iş buluyor ancak karın tokluğuna, ee mecburen gecede çalışıyor yahut hava kararıncaya kadar, tabi ki kitap okumaya sinemaya spora zaman kalmıyor. birlikte mecliste karar veriyorlar demişsin neye karar veriyorlar, tabi ki fakirin devam etmesine, zenginin sağlıklı yaşamasına. umurlarında mı kimin çocuğu dağda kalmış veya okumuş, okumamış

    Yanıtla (3) (0)
  • Osman / 20 Mart 2024 13:25

    Sayın Bahçeli hepimizi güldürüyor sağolsun ama ülkemizin ciddi sorunları var, zaten yürürken zorlanıyordu bir de omzunu sakatladı.Koca partide başka bir genel başkan bulamadılar mı ? Adam zor konuşuyor.

    Yanıtla (8) (1)
  • Ömer / 20 Mart 2024 12:39

    Kürt sorununu en son çözebilecek zihniyet akp ve bu gibi zihin yapısına sahip partilerdir.

    Yanıtla (7) (2)
  • ido / 20 Mart 2024 12:13

    coğrafyanın huzuru için kürt sorunu mu, gerçeğimi her neyse çözülmeli.

    Yanıtla (6) (0)
  • yorumcu / 20 Mart 2024 10:06

    biz seçimimizi yaptık.bizim seçimimiz gazze.!gündemimiz gazze!.gazze ateşi oradaki siyonist katliama destek olan,duyarsız kalan, tepki göstermeyen herkezi yakacak.

    Yanıtla (7) (9)
  • M. Kamil Z / 20 Mart 2024 11:35

    Bu iktidar yandı diyorsun yani. Haklısın, ver gazze gazını ama arkadan istraile gemi gemi mal gönder, utanmadan bir de biz onları Filistine gönderiyoruz diye yalan söyle. Sanki gazze ye bir damla mal gitmesine İsrail izin veriyormuş gibi.

    Yanıtla (11) (0)
  • kARAR oKURU / 20 Mart 2024 11:04

    bir söz var. ''Canının istediği cennetlik'' diye

    Yanıtla (1) (0)
  • Sedat F. / 20 Mart 2024 10:54

    Devlet Bahceli yüksek bir ses tonuyla "bizi birakma"diye bir "Show" yapti. Ben gecmiste yine ayni "frekansla" Erdogan'a söylediklerini hatirliyorum, karsilikli birbirlerine yaptiklari hakaretler hic mi akillarina gelmiyor. Sadece "avanta" iliskili bu
    sahte dostluk..Bir insan nasil olur da bu derece "döner" Hayret dogrusu. Aklima gelen 2 kelime, utanma, arlanma, yok mu?

    Yanıtla (13) (1)
  • Okur / 20 Mart 2024 10:35

    İktidarların eteğinin arkasına saklanıp ordan aldığı kabadayılıkla kürtlere çemkirmek, itip kakmak bana oldum olası çok kişiliksiz bir tavır gibi gelmiştir.

    Yanıtla (7) (0)
  • Ahmet Dursun / 20 Mart 2024 01:18

    Hani klişe bir söz vardır
    " Bizans'da oyun bitmez" o hesap AKP'de de oyun bitmez. Birgün montaj olur, birgün yalan ve iftira olur. Bir başka gün metrobüs meselesinde olduğu gibi kısa metrajlı bir prodüksiyon olur. Kaybetmemek için legal, illegal her yolu denerler ve bunu da islamiyet adına yaptıklarına inandıkları için vijdanen bir rahatsızlık da duymazlar. 31 Mart, ülkede demokratik yolla yapılan son seçim olabilir. Dikkat!!!

    Yanıtla (40) (5)
  • soruYorum / 20 Mart 2024 10:32

    Zaten reis subliminal mesajı boş yere vermedi. Ne dedi '' Bu benim son seçimim'' Yani daha da seçim meçim yok, boşa masraf(!)

    Yanıtla (14) (1)
  • O aslan / 20 Mart 2024 10:12

    Ben MHP nin tabela ve binasının neden ayrı olduğunu hâlâ anlamış değilim.
    İsraf.
    Bir parti lideri diyor ki sakın bizi bırakıp gitme düşüne biliyor musun.

    Yanıtla (27) (1)
  • 1OKUR / 20 Mart 2024 10:03

    Devletli büyüğümüz demişti meydanlarda "İki yanlıştan bir doğru çıkmaz; tekeden süt sağılmaz; balda tuz bulunmaz; suda ateş yanmaz; "erdoğan’dan da cb.olmaz." Arşiv Unutmaz. Denemiz o ki
    nooldu Beyimize. ?

    Yanıtla (24) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 20 Mart 2024 09:58

    Doktorlara giderlerse gitsinler derken, ülkenin en iyi profesörlerini, en iyi beslenme uzmanlarını saraya topladı keyfi yerinde! Halkını düşünen adam böyle olur değil mi? Sanırım halkımızı imamların muskasına muhtaç etmeye kararlı!? Halkımız da zaten kültür seviyesi olarak Uganda'nın bile altına indi, halinden memnun! Hatta geçen bir kamuoyu araştırması sonucu ekmek kuyruğunda titreyen et süt alamayan halkımız durumdan çok memnunmuş!

    Yanıtla (17) (1)
  • Takipci / 20 Mart 2024 09:52

    ... "Ayrıca zaten parlamentoda birlikteler, yasama faaliyetlerini de bütün partiler ortaklaşa yürütüyorlar" Bu ifadeyi okuyunca bir an durup dusundum. 22 yildir (ilk 4 yili saymayalim 18 yil olsun) Parlemento mu varki, Yasama faaliyeti olsun? Lutfen gercekci olalim, ONSECIM yoksa Demokrasi yoktur, TORBA YASA varsa Parlemento yoktur...

    Yanıtla (9) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 20 Mart 2024 09:46

    Sayın yazar dincilerle birlikte sadece ekonomi bozulmadı, asıl bozulan ahlak oldu! Dinci ensemize şaplağı vurdu, kameraya dönüp vatandaşın ensesine şaplak vuranlardan hesap soracağız dedi!? Kendine bilge diyen zat, hafız mollaya saydırdığı o hakaret dolu sözleri unutup, Ethem Sancak gibi ilan ı aşk etti ama sonunda ekledi; bizde kıvırma yoktur, bizde U dönüşü yoktur! Böyle bir ülkede akıl sağlığını korumak, Plevne kalesini korumaktan daha zor!? Halkımızın durumu içler acısı! Çare sandık...

    Yanıtla (15) (1)
  • 1OKUR / 20 Mart 2024 09:26

    Aksam Halk TV ekranlarında Gazeteci Murat Ağırel’in bomba bir iddia sı Ekrana geliverdi,Ağırel diyorki;
    ( ""Bana bir takipçim ulaştı, listelerdeki 6 milyon metrekarenin haricinde, Antalya'daki havalimanına yakın bir yere konut yapılıyor ve orada Sayın A....'un 600 dairesi olduğunu söyledi.""")
    İDDİA ETTİ...

    Yanıtla (4) (1)
  • Misafir 9 / 20 Mart 2024 09:04

    Bu seçimde en çok dem propagandası yapıldı. Tüm medya yazar, konuşan hiç bir ücret ödemeden yapıldı

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 20 Mart 2024 08:38

    Bahçeli gibi siyasetçilerin artık veda etme zamanı.
    Böyle yanar ,döner siyaset olmaz.
    Millet iyice siyasetten nefret eder hale geldi.

    Yanıtla (6) (0)
  • Sinan KAPLAN / 20 Mart 2024 08:31

    Ülkemde tek değer kazanmak, gerisi boş. Kazanmak için her yol mubah sayılıyor.

    Yanıtla (1) (0)
  • Barut Osman / 20 Mart 2024 08:30

    Erdoğan'ın politikası şu olmuştur hep: Bizdensen ne olup olmadığının bir önemi yoktur...Bizden değilsen istersen günde 99 vakit namaz kıl bi önemi yok ve her şeysin.

    Yanıtla (7) (0)
  • karar okuru - ... / 20 Mart 2024 04:41

    31 mart seçimleri bir yerel seçim değil, hükümetten ve icraatlarından memnun musunuz değil misiniz, aynen böyle devam edilsin mi edilmesin mi referandumudur.

    Yanıtla (23) (2)
  • Halil / 20 Mart 2024 06:48

    Evet,onun için mutlaka sandığa gidip oyumuzu kullanmalı artık demeliyiz diye düşünüyorum

    Yanıtla (5) (0)
  • Okur / 20 Mart 2024 06:41

    Sinan Ateş cinayeti soruşturması AKP, MHP ittifakının çimentosu oldu. Bu ittifak her türlü nifak ile sürecek gibi görünüyor. Hatta bir kanal bulsa Akşener de göz kırpıyor ittifaka sofraya oturmak için. İmamoğlu na ,Yavaş a attıkları çamur tutmuyor artık. Vatandaş dizilerini izliyor. Hamaset kanallarından köşe bucak kaçıyor.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 20 Mart 2024 01:45

    Kürtleri itip kakmaya gerek yok. vatansever bir vatandaş olarak sayın Bahçeli'ye naçizane önerim; Türkiye sosyolojisini iyi tahlil edin. kendiniz DEM partisi ile görüşün ve sonuçlarını görün.

    Yanıtla (14) (2)
  • ÖMER KUTALMIŞ / 20 Mart 2024 01:41

    Demokratik yolla gelinen iktidarda kalmak için her yol mübah felsefesiyle hareket edince, hukuki, ahlaki, örfi bütün değerler ayak altına alınabiliyor. Ne olduğu, ne içerdiği bir türlü anlaşılamayan dava kavramına; bu dava kavramı ile hem halkın denetleme yeteneğini lehine ortadan kaldırma hem de başta dini değerler olmak üzere bütün değerleri çiğneme, ihlal etme mübah görülüyor. Karar alma sürecine hakim olanlar kendi yararları için her türlü değeri ihlal etmeyi kendileri için hak gibi görüyor.

    Yanıtla (10) (0)
  • MisaFİR / 20 Mart 2024 01:05

    "Bilgenin makam odasında ayaklı bir saat var. Saat
    Basında boy boy resim
    17.25'i gösteriyor. Pili çıkarılan saatin iki sayfasında bu rakam sabitlenmiş.,
    ''17 ve 25 Aralık'ın hesabının sorulmasından asla geri adım atmayız'' diyor.Acaba o saat yerinde duruyormu.?

    Yanıtla (23) (4)
  • Karar Okuru / 20 Mart 2024 01:02

    Hamasete prim verildiği sürece böyle devam

    Yanıtla (11) (0)
  • Muammer / 20 Mart 2024 00:35

    Bunların iktidarda kalmak için yapmayacağı şey olmaz.Ülkemiz çok büyük tehdit altında..Hani kendi iktidarlarını muhkem kılmak için bir beka meselesi uydurmuşlardı ya..Bu beka meselesi gerçekten var ama tersine bunlar iktidarda devam ettiği için var..

    Yanıtla (31) (3)
  • OkurM / 20 Mart 2024 00:17

    Turkiyeyi ılımlı otokratik düzeye sabitleme enternasyonal irade, merkezi hükumeti reise, yerel yönetimleri de chp'ye uygun görmüş, böylelikle otokrasiyi ılıştırma lutfunda bulunmuş olabilir mi?

    Yanıtla (8) (1)